Administratief medewerker HR

Ben jij sociaal, communicatief en help je graag anderen? En wil jij werken in een functie die midden in de organisatie staat? Dan zoeken wij jou voor de functie administratief medewerker HR!

Wat ga je doen?
Als administratief medewerker HR bij Optima Cycles bevind jij je midden in de organisatie. Je hebt een erg divers takenpakket, waardoor elke werkdag anders is. Je hebt een belangrijk rol bij het ondersteunen en optimaliseren van HR-processen rondom in-, door- en uitstroom op administratief gebied. Je ondersteunt bij het plaatsen van vacatures, het plannen van sollicitatiegesprekken en het coördineren van communicatie met kandidaten. Je beantwoordt vragen via de telefoon en per mail.

Het HR team bestaat naast jou als administratief medewerker HR uit een HR adviseur en een HR manager. Met zijn drieën zorgen jullie voor het reilen en zeilen binnen Optima Cycles.

Wat je nog meer als administratief medewerker HR bij Optima Cycles doet:

  • Je beheert personeelsdossiers en wijzigingen in het HR-systeem.
  • Je stelt documenten op, zoals arbeidsovereenkomsten, gebruikersovereenkomsten, eindbrieven, werkgeversverklaringen etc.
  • Je beantwoordt vragen via de telefoon en per mail.
  • Je bent verantwoordelijk voor het aanvragen en uitgeven van werkkleding, werkschoenen en tags.
  • Je houdt verlof- en ziekteregistratie bij.
  • Je bewaakt de gesprekscyclus.
  • Je vraagt offertes aan voor scholing en boekt de cursussen na bevestiging.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende functie voor 32-40 uur per week in een groeiende en internationale organisatie.
  • Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en verdere professionalisering.
  • Je komt in een hecht en enthousiast team en in het bedrijf heerst een informele sfeer.
  • Een buitengewoon mooie productieomgeving en werken aan wereldklasse e-bikes.
  • Een marktconform salaris.

Wie zijn wij?
Wij geloven in een wereld met duurzame e-mobiliteitsoplossingen. Onafhankelijk vervoer voor ultieme vrijheid en plezier voor iedereen. Onze missie: “het bouwen van superieure e-bikes voor de ultieme rijervaring en alledaags geluk”.

Optima Cycles is onder andere fabrikant van Dutch ID en Lovens. Onze producten worden uitgeleverd aan verkooppunten in Nederland, België, Finland en Duitsland. Echt vakmanschap zit in ons DNA. We hebben eigen fabrieken in Beverwijk (Nederland) en Taichung City (Taiwan).

Jouw Optima collega’s herken je omdat ze dagelijks vol passie aan de slag gaan, samenwerken, flexibel en ambitieus zijn. Onze cultuur kan je het beste omschrijven als informeel, no-nonsens en typeert zich door echte aanpakkers.

Wie ben jij?
Als administratief medewerker HR ben je graag betrokken bij het bedrijf en al je collega’s. Je straalt enthousiasme uit en past je gemakkelijk aan nieuwe omstandigheden aan. Jij staat klaar om je collega’s te helpen, ook als zij daar niet om vragen. Actieve ondersteuning zit in jouw DNA. In deze functie ben je nauwkeurig en discreet en weet je precies wat je wel en niet met anderen kunt bespreken. Je houdt van plannen, organiseren, overzicht creëren en uitzoeken tot op detail niveau.

Verder beschik je over:

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Je bent communicatief sterk in woord en geschrift (Nederlands en Engels).
  • Je hebt affiniteit met wet- en regelgeving en het HR vakgebied.
  • Als je bekend bent met het HR-systeem Polaris is dat een pluspunt.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in soortgelijke functie.

Zie jij jezelf in deze functie?

Solliciteer dan door je CV en volledige motivatie aan ons te sturen via personeelszaken@optima-cycles.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Samantha Hoogeland: +31(0)251 261222.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.